söndag 17 maj 2009

Flått värre

NOX Lounge

Nu har jag hamnat på ett ett mysigt café/bar som heter NOX. De har trådlöst internet så jag har min laptop med mig. Jag drack först en kopp te, men sen beställde jag ett glas vin också. Gott :o) Boris och jag pratar över Skype, det funkar riktigt bra! Känns lite konstigt bara att se någon annan sitta i mitt kök när jag själv är så långt hemifrån. Men också trevligt att ha någon där som väntar på en när man kommer hem :o)

Hotellets middagsbuffé var väl ungefär som jag förväntade mig… Man blir första glad när man ser att de har kokt morot- och blomkålsblandning, men sen märker man att det dryper av olja. Samma sak med riset: olja! Jag är inte rädd för lite fett men det känns inte så fräscht att allt är indränkt i flått. Jag får hellre i mig mina kalorier på godare och/eller mer mättande sätt. Det blev lamm (tror jag…), pasta och lite tråkig sallad. Eftersom jag hoppade över det flåttet kompenserade jag genom att äta lite av desserten istället. Deras chokladkaka var riktigt smarrig, hihi! Nu är det snart dags att gå hem och sooooova….


Inga kommentarer: