söndag 17 maj 2009

Hmmm...

När jag vann denna resan hade jag ingen aning om vad det var för nåt, och jag vet fortfarande inte! Jag trodde det skulle vara mer yngre folk, men de flesta verkar vara 30-40 år. Jag trodde också att alla skulle vara värsta vältränade atleter, men så är verkligen inte fallet. De flesta ser bara ut som helt vanliga icketränande i medelåldern. Jag har bara varit här i några timmar än så länge men jag tycker ändå det känns som det inte är något för mig. Jag tycker ju inte om att svettas kollektivt! Jag går ALDRIG på några klasser på gymet. Jag kör min styrketräning ensam och det är ju så jag trivs allra bäst! Det där andra steppandet och hoppandet har aldrig lockat mig. Dessutom har jag dålig kordinationsförmåga… :o(

Ikväll ska det i alla fall vara ett infomöte här på hotellet så då kanske jag får lite bättre pejl på läget. Annars måste jag ju inte delta i allt jippo. Jag kan ju också springa på egen hand, jag måste inte springa i grupp… Jag ska bara njuta av den här veckan och göra det jag känner för. De andra har ju pungat ut mellan 10 och 12 tusen för att åka med, så det är klart att dom måste utnyttja varenda liten grej som erbjuds. Men jag halkade ju bara med på ett bananskal :o) 

Jag tänkte även först att jag skulle vara superduktig med maten denna veckan, men sen tror jag att jag ändrade mig, ha ha! Hallå, jag är ju på en gratis semester i Portugal och jag ska NJUTA! Sen behöver man ju inte frossa för det, men jag tänker heller inte bara beställa torr sallad och grillad kyckling till både lunch och middag hela veckan. Jag var fan på väg att köpa en tonfisk-sallad till lunch idag! Jag har liksom två burkar tonfisk med mig, så jag lär ju få njuta av den där konservfirren ialla fall den här veckan! Det är inte klokt vad mycket vuxna tankar man hinner tänka när man är ensam på ett hotell flera hundra mil hemifrån, fniss!

Nä, om man skulle ta och snöra på sig de där träningspjucksen o sen gå ner och chocka det där usla gymet. Efter det kanske man vill ta och springa längs stranden i solnedgången… Och vem vet vad kvällen bjuder på…. :o) Förmodligen en trött och seg Julia, sovandes som en liten prinsessa sitt stora fina hotellrum. Och vem vet, imorn kanske hon är redo för att börja en ny träningsera, med massa kollektiv svettutsöndring.

Inga kommentarer: