söndag 17 maj 2009

Skaaaa viii ha roooligt?!!!! Dah….

Nu har jag precis varit på det där informations-mötet. Fan, det känns som om jag hamnat i en Sällskapsresan-film. Bara Stig-Helmer saknas! Nästan 200 pers samlades i konferanslokalen för mötet. Upp på scenen skuttar en VÄLDIGT käck och ”rolig” norrman och skriker i micken så ljudvallen nästan sprängs: –”Skaaaa viii ha rooooligt den här veckan?!!!!!!!!”. –”JAAAAA!!!!!” skriker alla tillbaks i kör (dock inte jag, jag sitter bara och tittar mig förundrat omkring). Och då skriker norrmannen samma fråga igen ÄNNU högre som om vi inte hörde första gången och som om han inte hörde svaret. De som åker på denna resan (som jag förstått) är alltså mest såna som inte tränar så mycket, men vill komma igång och behöver pepp och motivation. Och detta ska de alltså få levererat till sig via denna norska lustigkurre. Well, själv skulle jag nog kunna finna större träningsmotivation av att se mig i spegeln efter att ha blivit ambuterad från hakan och nedåt. Jag står fortfarande fast vid min åsikt att jag tränar bättre ensam, utan spralliga och käcka träningsledare. Men alla gör såklart som dom vill. Antagligen är det väl mig det är fel på och må så vara, jag är fin med det :o)
Nu ska jag gå och äta! Jag blev på mötet påmind om jag har halvpension i min vistelse här, vilket betyder frukost- och middagsbuffé. Sånt där brukar ju vara lite si och sådär, men jag bör väl hitta något som passar mig.

Inga kommentarer: