tisdag 20 januari 2009

Annorlunda träning

Idag körde jag ett lite annorunda gympass än jag normalt gör. Lätta vikter och fler repetitioner. I vanliga fall försöker jag ligga på 8 till 10 reps, men idag la jag mig på ca 16 reps och fick alltså sänka belastningen en aning. Pulsklockan var på under hela passet och jag såg till att ha en konstant puls på över 70% av max (ca 140 i mitt fall). Jag körde också en lite längre cardio före benpasset och en lite kortade efteråt. Annars brukar jag spara all cardio tills efter styrketräningen. Jäklar vad trött jag var när jag lämnade gymet!!! Min mage kurrade så högt så folk tittade snett på mig när jag gick längs Kungsgatan... Hihi!

Jag kommer nog föröska köra så här ett tag framöver som lite omväxling. Ska försöka... Jag vet hur svårt jag tycker det är att hålla mig borta från lite tyngre vikter på gymet. Det är så skönt att verkligen ta i! Men just nu är målet inte att bygga muskler utan att bli av med fett! Beach 2009 here I come!

Inga kommentarer: