tisdag 20 januari 2009

Mat, mat, mat...

Nu har jag lagat mat igen. Tycker jag gör ju inget annat... Det blev en stor gryta  kycklingfärssås som ska frysas in. Så skönt att ha färdig, nyttig mat i frysen att bara plocka fram. Jag hade i mycket tomat den här gången. Soltorkade tomater, krossade tomater och tomatpuré. För att det inte ska bli för syrligt, som det ibland blir med massa tomat, brukar jag söta med Canderel sötningsmedel. Det är bra till det mesta, istället för socker eller honung. 

Idag tog jag ledigt från jobbet eftersom det var lite att göra. Skönt, tycker jag! En extra ledig dag är alltid uppskattat. Imorn är det också ganska lugnt på dagen så jag ska börja lite senare. Ska försöka få till ett bra träningspass imorn också. Är det inte regn o skit på morgonen så blir det kanske en morgonpromenad också. Jag hoppas så...

Middag: Kyckling, morot o sockerärtor.

En formcheck på "lilla" magen under middagen. Lite att jobba på här, hehe...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kycklingfärsen ser ju ruskigt god ut, vad är receptet?
//Fredde

Julia sa...

Den är supergod och ENKEL! Inget recept egentligen, jag bara slänger i lite som jag tycker o tror. :)

Idag blev det denna varianten:
Stek hackad gul lök och hackad soltorkad tomat. Rör ihop med stekt kycklingfärs. I med krossad tomat, vatten, buljongtärning, tomatpuré och kidneybönor. Kryddor efter smak. En pressad vitlöksklyfta i blir gott. Och som sagt, brukar jag ösa i Canderel tills jag hittar en bra balans mellan sött o surt. Och sen får de la koka ihop o götta till sig lite!

/Julia!

Anonym sa...

Fillemnagers :D
Ska jag helt klart prova
// Fredde