onsdag 14 januari 2009

Dagens träning

Varmt klädd på väg till gymet

Idag fick pulsklockan följa med till gymet. Inga oväder drog fram idag så jag kunde ta mig dit till fots. Jag varvade mellan att gå och springa. Lite svårt att springa hela tiden när gymet ligger mitt i stan. Man vill ju inte plöja fram bland rea-shoppandes människor i högsta fart. 25 minuter tog det dit, en maxpuls på 187 (94%) och en medelpuls på 149 (75%) och enligt pulsklockan jagade jag bort 213 kcal. Yeah! :)
Jag körde igenom överkroppen med lättare vikter. Började med lite dips, men fick ont i axeln (som oftast), så det blev inte så värst många...

Lite uppvärmningDipsRygg
Triceps


Biceps

Efter ett snabbt överstökat pass bland vikterna gick jag på den välbehövda cardion. Först 20 min på löpbandet där jag började med intervalller. Kutade för livet i 1 minut/vilade i 1 minut. Efter det gick jag i hög lutning och avslutade sen med att småjogga lite. Vidare till en motonscykel där jag spenderade ytterligare 20 minuter för att sen avsluta med 20 minuter på en cross-trainer. Totalt 60 minuter körde jag. Maxpuls: 192 (96%), mp: 157 (79%), 555 kcal gone baby gone...
Behöver jag tillägga att jag tog bussen hem..? Tyckte jag förtjänade det!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Julia
Inne och kikar på dig, snyggt jobbat ! Alltid kul med bilder, lättar upp texten.
Mvh Strigge
www.strigge.pixbox.se

Anonym sa...

Min favorit bild är nog den där du kör dips på bänk. Jättefina axlar!
Snygga triceps med! När ska vi se bilder på ben passet? Show me some legs! Haha!

Julia sa...

Strigge - Kul att du gillar bloggen! =)

Julia sa...

Tack Carlo, du e alltid lika gullig =)
Benen kommer...