måndag 19 januari 2009

Längre dygn, tack!

Damn, vad denna dagen har sprungit iväg!!!

Har fortfarande inte varit på gymet och kommer inte bli något av det heller. Det är alltid samma sak när jg är ledig. Jag skjuter på allt och tänker "jag har ju heeeela dagen på mig! Jag är ju ledig!". Sen är plötsligt dagen slut... Jag önskar dygnet hade 30 timmar! Då hade jag kanske hunnit med allt jag vill och behöver göra. Men jag har ändå hunnit med en del. Jag gav mig ut för lite löpning/gång i terräng. Jag flög som en liten tiger över stock och sten! Försökte springa så fort och så mycket som möjligt, men jag fick sakta ner ibland för att inte bryta benen. Jag har även hunnit med en promenad med Stella och Mollie. De åkte runt som två små bambisar på isen. Och jag med! Så jag känner ändå att jag kan skippa gymet med gott samvete ikväll.

Sen har jag även varit och storhandlat! Fyllt upp den lilla kylen igen. Så nu jag ägg så jag klarar mig en vecka till. Jag har dessutom kommit på hur folk gärna spenderar en måndagkväll om de inte har gymkort. De som inte trängs på gymet åker till Ica Maxi och trängs där istället. Vad är det för sjuk längtan människor har på måndagkvällar? Att bara pressa ihop sig på små ytor och vara i vägen för mig?! Grrr... 

Har de inte gymkort och deras kyl är full - ja, då åker de till badhuset kanske?

Nu har jag precis lagt två kilo kycklingflié i marinad, som jag ska steka upp sen. Jag ser till att alltid ha färdig kyckling i frysen så jag snabbt kan fixa matlådor när jag ska till jobbet. Även färdigt ris och dinkel finns alltid i min frys.

Jag får nog besök lite senare också, det ska bli trevligt!

 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm tycker att pulsen ligger lite högt, hur e det med konditionen ;)
Kram från Målaren
p.s längtar till påsk ;)

Julia sa...

Du får se till o komma o måla snart då, annars har du inget att se fram emot till påsk! ;)
By the way... pulsen pulserar som den ska!