onsdag 21 januari 2009

Nytt träningsupplägg!

09.00 idag såg ögonen ljuset... Trött som tusan var jag men det stoppade inte mig från att rangla iväg på en promenad. Hundarna fick sova vidare idag också, det var ju bara 2 plusgrader ute. Mina ben var stela och ömma från igår, så tempot hölls ganska lugnt. Jag knallade på lite längre istället. 88 min, maxpuls: 144 (72%), mp: 120 (60%), 483 kcal. Första timmen småregnade det, vilket var lite gott faktiskt. Annars hade jag förmodligen somnat och trillat i diket. Senare tittade minsann solen fram, men då var jag så gott som hemma.

Mitt upplägg har tidigare varit att splitta styrketräningen såhär: rygg+biceps, bröst+axlar+triceps, ben. Men lite ändringar sker här och nu... Min nya splitt kommer vara: Rygg+bröst, axlar, biceps+triceps, ben. Jag tränar alltså antagonisterna ihop och kommer köra mycket superset med hög intensitet och lättare vikter. Jag ska höja effektiviteten på styrketräningen och minska på tiden. Tiden som blir över ska ägnas åt cardion, som naturligtvis kommer ha hyffsad hög prioritet framöver! Och eftersom jag lagt upp träningen på fyra dagar nu så har jag ytterligare en dag som jag MÅSTE ta mig till gymet. Yippie! Tur att jag tycker det är jäkligt kul att träna =) 

Nu har jag precis ätit min smarriga gröt och om nån timme ska jag till gymet. Tror bestämt det är lite rygg och bröst som står på tur idag. Jag MÅSTE träna på chins!!!

So long....

Inga kommentarer: