lördag 14 februari 2009

Bakfullerier

Det är inte helt fel med lite vin ibland... :)

Idag är jag lite trött och bakis efter gårdagen... Var i Linné och åt på A Hereford Beefstouw, en köttrestaurang. Där fanns ingen kyckilng på menyn ens! Det fick bli en kalvytterfilé med MASSA vitlök och en bakad potatis till det, med MASSA vitlökssmör. Sen delade vi på en flaska gott rött. Sicken fest! :) Så om jag låg på ett totalt kaloriunderskott den här veckan så kan man nu säga att det är justerat med råge. Det var hur som helst jäkligt gott, så det var helt klart värt de kalorierna! Efter maten gick vi vidare till en pub och satte oss. Där blev det ytterligare en del vin... Vid 02.30 var jag hemma inatt.

Nu ska jag försöka piggna till här och få i mig lite gröt. En dusch också på det så är jag redo för jobbet! Yippie!

7 kommentarer:

Nina sa...

det där behövde du!

Nina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Julia sa...

Yes in deed...

Seliste sa...

hej hej!
vad mysigt med god mat :)

jag tänkte köra 2-3 olika övningar för varje muskelgrupp, men när jag var på gymmet så orkade jag inte det. jag har varit sjuk så pass länge att jag inte har några muskler att jobba med. ska jag träna upp mig och sedan lägga upp det med 2-3 övningar för varje muskel eller köra jätte lätt 2-3 övningar för varje muskel?

det var ett bra tips! jag ska lägga magen sist!

kramar*
/S

Unknown sa...

haha men duuu... vin disel är såååå träig... tom hellre dolph :)

Seliste sa...

är det här ett bättre uppplägg?

pass 1:
1. axlar (i smithmaskin)
2. axlar (dumbell presses)
3. biceps (wide grip scottcurl)
4. biceps (dumbbell curl)
5. triceps (pullover triceps press)
6. triceps (push up)


pass 2:
1. rygg (sittande kapeldrag)
2. rygg (marklyft)
3. bröst (bench press)
4. bröst (dumbell press)
5. sne mage
6. hips up
7. kapeldrag mage

pass 3:
1. lårens framsida (full front squat)
2. lårens framsida (leg extension)
3. lårens baksida (stiff-legged dedlift)
4. lårens baksida
5. vadpress (calf press in leg-press machine)
6. vadpress (maskin)
7. rumpa (knäböj med balansboll)
8. rumpa

Julia sa...

Sandy:
Rent spontant ang. ditt upplägg:

När du kör axlar verkar du bara köra pressar. Tänk på att få med både framsida, baksida och utsida när du kör! Pressar är jättebra men komplettera med flyes!

Vad gäller biceps så tycker jag personligen det räcker med EN övning för dom. De hjälper till mkt vid ryggträningen också. Jag kör sällan biceps överhuvudtaget, utan tycker de får sitt i ryggpasset. Men det är ju en smaksak, hur stora biccar man vill ha:)

Ryggen då... Vart har du latsdragen, tjejen?! Vill du få en bred o snygg ryggtavla måste du jobba lite med latsen! Eller med "sittande kabeldrag" kanske du menar latsdrag?

Sen kör du MYCKET ben... Hur orkar du?! Haha!

Ett tips är att gå ett par ggr med en PT så du får koll på dina muskler och hur de arbetar. Du vill ju ha med alla muskler och få en jämn trning på kroppen. Det är väl investerade pengar och ju förr desto bättre!!!

Go girl! Kram!