torsdag 12 februari 2009

Idag är den HÄR!!!!!

...träningsvärken från helvetet!!!

Jag kan knappt gå på mina ömma ben idag, så det blir ingen morgoncardio för min del. Den enda motionsform som skulle vara möjligt idag är simning med flytkuddar på fötterna. Även magmusklerna känns lite möra men det är bara skönt. Jag gillar träningsvärk eftersom det är känns lite som ett "kvitto" på att man gjort nytta. Men till benens träningsvärk har jag nån slags hat-kärlek. Hur kul är det att gå runt och se ut som en blandning mellan att ha bajsat ner sig och att ha en kvast uppstucken nånstans? Inte kul alls...

Vid 08.30 gick jag upp och fick i mig min älskade frukost-gröt. Nu sitter jag bara och väntar på att alla näringsämnen och sån shit ska leta sig ut i min kropp och göra underverk. Framför allt ögonen skulle behöva lite energi känner jag... En riktig tröttis är jag idag... Ska ta mig in till gymet snart och köra ett pass för bröst och triceps. Senare idag blir det jobb och imorn är jag LEDIG! Yippie!

8 kommentarer:

Seliste sa...

vad skönt att vara ledig i dag! shit vilken träningsvärk du har på benen. jag håller med om att det är skönt att ha träningsvärk, men inte så mkt.

har du några tips till en nybörjare? jag vill ta tag i min träning på allvar nu och bygga lite muskler. jag tycker det är så svårt att veta vart man ska börja.

kramar*
/S

Anonym sa...

Vilken bra träningsblogg du har, jag vet precis hur de känns när benen är sådär jätte sega. Det värsta som finns!

Julia sa...

Sandy:
Efter att ha tränat i ganska precis 2 år så ser mig fortfande själv som en nybörjare.
Bästa tipsen jag kan ge är väl att du inte får vara rädd för att TA I!Det är så många tjejer som mesar med vikterna på gymet... Sen är det såklart viktigt att du ha ett TRÄNINGSUPPLÄGG som du verkligen kan hålla dig till. Se till att få med alla muskelgrupper och SPLITTA inte mer än att du är säker på att du hinner träna igenom allt under en vecka. SKRIV ner din träning, hur tungt du lyfter och hur många reps du klarar och sikta sedan på att ständigt ÖKA i vikt eller reps! Då kommer musklerna garanterat att poppa upp! :)
För övrigt hoppas jag kunna inspirera dig genom det jag skriver om min egen träning.

Kramar Julia!

Julia sa...

Emilia:
Va kul att du gillar min blogg! :) Träningsvärk i benen kan absolut vara fruktansvärd! Men jag måste erkänna att jag hade blivit ganska besviken om den INTE hade kommit smygande ett par dagar efter ett tungt benpass. Som sagt, hat-kärlek!

Seliste sa...

tack för råden!!!
ja, jag tycker också att jag är en nybörjare, även om jag har tränat styrketräning till och från i 5 år.

jag har hoppat från att vara boll till sparris och det är ny som jag börjar få en hum om hur jag ska göra.

jag tar i så det ryker, här ska vi inte mesa :D

jag satt uppe i natt och gjorde mitt träningsprogram och jag kommer att arbeta igenom hela kroppen på en vecka.

det är tur att jag har min träningskalender, jag brukar skriva reps och vikter där, samt öka reps eller vikter med.

det verkar som jag är på god väg :) så musklerna kommer bara poppa upp då? har inte kosten något med det att göra?

du inspirerar mig jätte mycket

kramar*
/S

Julia sa...

Sandy:
Kan du inte lägga upp ditt program på din blogg? Hade varit intressant och se hur du tänkt dig! Så kan jag ju se om jag har några tips ang. det isf?
Vad gäller kost så är det klart att den betyder en del. Själv har jag varit riktigt kass på att äta "rätt o bra". Jag har ätit som en häst under de två år jag har styrketränat och har väl byggt en del muskler under den där "fett-kostymen". Ingen av mina vänner har tidigare fattat att jag har haft muskler eftersom jag har haft så gott om "vaddering" utanpå. Det spelar ingen roll hur mkt muskler man har om man har massa fett som döljer för då se man bara STOR ut, tyvärr. Det är bara under de senaste två månaderna som jag satsat extra mkt på förbränning och bra mat, Jag har tappat en del fett och musklerna börjar bli mer definierade nu. Nu blir många av mina vänner värsta förvånade när de ser att jag har muskler, haha! Och inte ens nu är jag på långa vägar perfekt med min mat. Det "fuskas" en hel del... Men så länge man tränar så kan man ju unna sig! Jag har aldrig tagit något kost-tillskott. Jag äger en hink protein-pulver, men använder det bara i min gröt vid frukost.

Seliste sa...

vad roligt!! jag har precis lagt upp det jag tränade i dag.

jag har tänkt att träna 3 dagar i veckan, har ju varit sjuk under en lång tid så jag vill ta det lite lugnt. ett pass med armar, ett pass med ben och ett pass med korsetten (mage, rygg, rumpa)

jag tänkte att så måste det vara. att musklerna syns mer när man inte har så mycket fett. *skrattar* det kan jag förstå!!! vad roligt det måste vara att se deras miner!!!

just nu så kan jag inte konditionsträna, men det kommer när jag har blivit bättre. jag håller på att rehabilitera mig fr en hjärnhinneinflammation.

jag tror att man kan unna sig i lagom doser.

okej... jag vill nog inte ta något kostillskott och tror inte att det behövs tränar ju inte så mycket, proteinpulver kanske det blir lite senare i utvecklingen.

kramar*
/S

Seliste sa...

det är så bra att få prata med dig!
jag har haft så mycket som jag behöver prata med någon om.

ljus*
/S