fredag 6 februari 2009

Mina dips, en framgångs-saga!

Var på gymet tidigare ikväll och fick ett riktigt grymt pass! Mest för att jag slog mitt person-bästa i dips, med stor marginal. Mitt förra rekord är 8 stycken, men det har jag bara klarat EN ENDA gång. Oftast brukar jag klara 6-7 stycken. Idag drog jag till med ELVA (11)!!! Och nästa set klarade jag TIO! Och sen SJU! Wiih! Säkert många som tycker att jag är himla larvig för att jag är så glad, men jag tänker fortsätta vara glad för det :)

Det var i våras som jag provade att göra dips för första gången. Klarade inte en enda... Jag var inte ens nära. Men efter det, klev jag nån gång i veckan upp på dips-ställningen och bara testade om jag kunde göra nån dips just den dagen. Så där höll jag på flera veckor, och så plötsligt en dag (8/4 -08), klarade jag min FÖRSTA dips! Det var efter ett sjukt tungt benpass. Det var kanske för att jag var så trött i benen, så överkroppen kändes SUPERSTARK! Jag var nog till och med gladare då än jag är idag, haha! Ringde hem till min dåvarande sambo (som för övrigt är svensk mästare i bar-dips, med 71 (!) stycken) och berättade överlyckligt att jag klarat EN dips. Han var väl inte speciellt imponerad... Men det räckte att jag själv var det. Sen dess har jag kämpat på med mina dips och sakta men säkert ökat. 

1 kommentar:

Anonym sa...

framsteg är alltid kul :D
bra jobbat!