fredag 20 februari 2009

Kallt? Känn efter vettja!


Jag är så jävla korkad!

I flera dagar har jag gått runt och huttrat o beklagat mig över att det är 7 MINUSGRADER ute. Jag har till och med fått vänner att stanna hemma från sina promenader för att jag har tutat i dom att det är "JÄTTEKALLT ute!!!". Och idag när jag läste dagens Metro så kollade jag vädret för Gbg. Där stod det att dagens temperatur var -1. "Guuud så fel dom har", tänkte jag. Min termometer hemma visar ju -7. Då slog det mig att snön ute faktiskt smälter och det är väldigt mycket slask på gatorna. Min termometer har ju minne, och visar ju givetvis vad det varit som kallast! Snacka om att HELT förlita sig på tekniken istället för att känna efter... Nu känns det helt plötsligt inte alls så kallt ute, när jag VET att det bara är runt NOLLAN.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inte lätt när det e svårt ;)

Anonym sa...

hahaha! Den var bra!